Зв'язатись з нами
close

* Реєструючись ви погоджуєтесь на обробку і зберігання персональних даних

close

* Реєструючись ви погоджуєтесь на обробку і зберігання персональних даних

Форми функціонування соціальних підприємств

Чимало соціальних бізнесів працюють як благодійні або громадські організації (сharity-related business). Завдяки цьому вони отримують податкові пільги.

Окремими формами юридично закріплених соціальних підприємств є С3 та СІС (community contribution companies, community interest companies), але зараз вони існують лише у двох провінціях. В межах цих форм існує юридично закріплений розмір відсотку, який має бути реінвестований на соціальну місію.

Якщо говорити про гібридну модель С3, то є дві основні вимоги – обов’язкова реінвестиція 60% прибутку на соціальну місію бізнесу та чітке визначення цієї місії в статуті компанії.Таку форму закріплено лише законом Британської Колумбії, відтак С3 компанія ніколи не зможе мати статус федеральної.

Бізнесів, що діють за цією формою небагато. Значно простіше обрати форму limited liability company (LLC) та зазначити у статуті, який відсоток прибутку інвестуватимуть у соціальні ініціативи (impact investing).

Більшість великих канадських корпорацій сьогодні обов’язково мають “соціальну складову”. Віддають частину прибутку на благодійність або інвестують у соціальні стартапи всередині компанії.

Один із найвідоміших канадських соціальних бізнесів — онлайн-портал ETSY, де продають найрізноманітніший хенд-мейд. Популярні також еко-кав’ярні, що застосовують перероблений матеріал для чашок з паперу та роблять знижки, якщо відвідувачі беруть напій з собою у власне горнятко.

Соціальний внесок закладів харчування також виявляється у співпраці з громадами. Наприклад, коли ресторан закуповує продукти у місцевих громад з community garden і таким чином вкладає у розвиток ініціативи громади. Соціальний бізнес в Канаді досить часто базується на взаємопідтримці громади. Схема приблизно така: купив ягід у фермера, спік пиріг, продав відвідувачу і виплатив зарплату безхатченку, який працює кухарем чи офіціантом.

Є й цікаві стартапи. Наприклад, проект по вирощуванню помідорів на балконі, до пари з чим іде мобільний додаток. Він повсякчас нагадує, коли треба поливати помідорчики. Проект отримав 1 мільйон доларів інвестицій.