Зв'язатись з нами
close

* Реєструючись ви погоджуєтесь на обробку і зберігання персональних даних

close

* Реєструючись ви погоджуєтесь на обробку і зберігання персональних даних

Допомогти раз. Або раз і назавжди. Соціальне підприємництво для громадських та благодійних організацій

«Щоб комусь допомогти, варто дати йому вудку, а не рибу», — цьому вислову вже не одне сторіччя. І мабуть, найкращим його втіленням є ідея соціального підприємництва. 

Що таке соціальне підприємництво та чим воно відрізняється від традиційного бізнесу? Якщо коротко, то так саме, як і підприємці, соціальний бізнесмен створює робочі місця, платить податки та продає товари чи послуги. Однак, на відміну від бізнесу, окрім отримання прибутку він має ще й іншу місію — вирішення певної соціальної проблеми: допомога вразливим групам людей, боротьба проти дискримінації чи забруднення довкілля.

Зараз соціальне підприємництво — один з найперспективніших світових трендів. Наприклад, у Великій Британії у соціальному бізнесі працюють близько 2 мільйонів людей. «Сьогодні розвиток соціального підприємництва в Україні є позитивним трендом. Згадайте, ще сім-десять років тому соціальні ініціативи, ярмарки для незахищених верств населення, соціальний фандрейзинг були одиничними історіями. Зараз цей тренд видно неозброєним поглядом: щорічно кількість таких ініціатив зростає.», — розповідає засновник та СЕО Української соціальної академії Михайло Мельник.

До Міжнародного дня благодійності, який щороку святкують 5 вересня, Українська соціальна академія підготувала матеріал про соціальне підприємництво та його переваги для громадських та благодійних організацій.

Дізнатись більше про соціальне підприємництво та запровадження соціальних інновацій у неприбутковому секторі можна на програмі «Менеджмент соціальних інновацій», яка стартує в Українській соціальній академії вже 3 вересня.

Досягнути фінансової стабільності

Щороку отримати фінансування на проєкт стає дедалі важче. Конкуренція серед некомерційних організацій зростає з кожним роком, а умови участі в грантових конкурсах стають жорсткішими. Водночас не отримавши фінансування, навіть найефективніші соціальні ініціативи ризикують припинити своє існування.

Як громадській чи благодійній організації досягти соціальної місії та фінансової стійкості?

Чудове рішення цієї проблеми — соціальне підприємництво. Адже воно дозволяє громадським чи благодійним організаціям отримати нове джерело доходу, яке допоможе ефективніше працювати на цільової групи.

При цьому, за українським законодавством неприбутковий статус не перешкоджає веденню бізнесу. Отримання прибутку благодійною чи громадською організацією можливо, якщо це зазначено в її Статуті. При цьому, доходи від продажу товарів чи послуг мають використовуватись на утримання неприбуткової організації або на фінансування її соціальної місії.

Отримати перевагу в очах донорів

Погодьтесь, інвестувати у соціальний сектор — набагато привабливіше, ніж жертвувати на благодійність. Тим більше, що в умовах світової економічної кризи навряд чи варто очікувати зростання бюджетів благодійних проєктів.Тому усвідомлення того, що витрачені гроші довго «працюватимуть» на соціальну місію, мотивуватиме донора прийняти рішення на користь організації з соціально-підприємницьокою складовою.

Окрім того, ваша спроможність керувати бізнесом показує вас фахівця, якому можна довірити свої соціальні ініціативи та ресурси.

Дати роботу тим, хто її потребує

Скільки б ви не витрачали сил та ресурсів на допомогу вашій цільовій групі, цього ніколи не буде достатньо. Адже найголовніші виклики для соціально вразливих категорій: людей з інвалідністю, переселенців, сиріт, малозабезпечених та безпритульних людей та інших, — нематеріальні. Найважче для них — подолати складнощі з інтеграцією в суспільство. А наслідком цієї проблеми часто стає неможливість знайти роботу та реалізувати свій потенціал.

Тому найкращий спосіб допомогти цільовій групі людей — працевлаштувати їх. Так чому б не створити власне соціальне підприємство? Ви зможете створити в ньому інклюзивне та дружнє середовище, а прибуток вкладати у розширення та розвиток підприємства — або спрямовувати на досягнення вашої соціальної місії.

Здобути прихильність медіа

Соціальні інновації — завжди актуальна тема для ЗМІ. Журналісти охоче будуть запрошувати вас на ефіри та писати про вашу діяльність. А що може бути краще для продажів продукту, ніж безкоштовна реклама?

Окрім продажів, увага медіа допоможе привернути увагу громадськості до проблем вашої цільової групи та допомогти знайти однодумців. Найголовніше — не боятись розповідати про свою місію та продукт.

Однодумці підтримають вашу соціальну місію, купуючи ваш продукт

Ще відносно недавно підтримати благодійну чи громадську організацію можна було тільки пожертвами або волонтерською роботою. Проте не всім людям, які могли б стати вашими однодумцями, підходить такий варіант. Так чому б не запропонувати їм якісний продукт, придбавши який, можна зробити добру справу? А ваші товари чи послуги розповідатимуть про вашу організацію та соціальну місію набагато краще, ніж заклики до пожертв.

Програми Української соціальної академії з соціального підприємництва

Звісно, з маючи тільки досвід роботи у благодійних та громадських організаціях, запустити власний соціальний бізнес може бути нелегко — адже для цього потрібні знання з управління, фінансів, права та маркетингу.

Саме тому в Українській соціальній академії розробили ряд програм з соціального підприємництва, які допомагають людям з будь-яким рівнем підготовки розвинути власний соціальний бізнес від ідеї до перших продажів.

Особливість програм — консультації з командою Української соціальної академії, менторами та спільнотою однодумців. Для кожного соціального стартапу в академії підбирають індивідуального ментора, який має багаторічний досвід у відповідній сфері. Його задача — допомогти підприємцю-початківцю порадами та зв’язками. Також можливі консультації з командою Української соціальної академії, у якій є спеціалісти з управління командою, пошуку інвестицій, маркетингу та ін.

«Головний наш принцип — ми не вчимо тому, що не спробували зробити самі. Якщо це фандрейзинг — то ми самі маємо успішний досвід залучення коштів з різних джерел, якщо це соціальне підприємництво — то у нас є свій успішний досвід такої діяльності і т.д. За 5 років роботи у нас накопичився один з найбільших портфелів методичних матеріалів і описаних практик соціального підприємництва та некомерційного сектору  серед інфраструктурних організацій», — розповідає засновник та СЕО Української соціальної академії Михайло Мельник.

Найближчим часом в Українській соціальній академії стартує програма «Менеджмент соціальних інновацій» для засновників та керівників НУО та лідерів соціальних ініціатив та проєктів, які прагнуть збільшити соціальний вплив своєї організації та посилити її структурно та фінансово.

Щоб не пропустити останні новини та події академії, підписуйтесь на її сторінку у Фейсбуці.

Українська соціальна академія навчить заробляти стабільно та вирішувати при цьому соціальну проблему.