Зв'язатись з нами
close

* Реєструючись ви погоджуєтесь на обробку і зберігання персональних даних

close

* Реєструючись ви погоджуєтесь на обробку і зберігання персональних даних

Акселерація проектів, виступ на ТВ та екскурсія на шоколадну фабрику. Чому навчились учасники обміну Erasmus+?

Минулий тиждень пройшов під гаслом ACT4Impact. В рамках міжнародного обміну одноіменного проекту від Erasmus+ соціальні підприємці з Німеччини, України та Хорватії зібрались у містечку Крижевці — для того, щоб обмінятись досвідом та втілити свої ідеї у життя.

«Було цікаво поспілкуватись з підприємцями з різних країн — як тих, де, як в Україні, соціальне підприємство тільки починає розвиватись, так і з тих, де цим займаються вже не перший рік», — розповідає учасник обміну Олександр.

Під час тренінгів майбутні соціальні підприємці визначили візію і місію свого проекту, сформулювали бізнес-модель за методом Canvas, провели стейкхолдер- та SWOT-аналіз та написали Elevator Pitch для того, щоб розповідати про свою ідею. «Раніше я не знав, як використовувати SWOT-аналіз і що він може дати бізнесу. Наша викладачка Люсі дала класний огляд цього інструменту — і я зрозумів, як його використати для свого проекту», —  ділиться учасник ACT4Impact Кирило.

Ідеї учасників зацікавили журналістів Лаудато ТВ — і вони відправились у Загреб, щоб поділитись ними у студії. «Найцікавішою була екскурсія по офісу телеканалу. Ми побачили те, що зазвичай лишається за кадром: встановлення декорацій та підготовку студії до роботи, гримерні та монтажні кімнати», — ділиться враженнями учасниця проекту Анастасія.

Також в програмі були екскурсія в Impact Hub Загреб та спілкування з соціальними підприємцями у Mariapoli Faro.  Але найбільше за все учасники чекали на екскурсію до шоколадної фабрики Hedona — одного з перших соціальних підприємств в Хорватії, яке працевлаштовує людей з інвалідністю. «Весь прибуток реінвестується у створення нових робочих місць та навчання та мотивацію працівників», — розповів засновник компанії Пітер Гастріч.

Зараз у Hedona працює 19 людей, 9 з яких мають інвалідність — вони виробляють близько 900 плиток шоколаду на день. Фабрика спеціалізується на виготовленні корпоративних сувенірів — її продукцію можна побачити в фешенебельных готелях, офісах великих корпорацій та навіть в офісі президента Хорватії. «Це був живий кейс, на прикладі якого ми побачили, як використовуються інструменти, яким ми навчились», — коментує Кирило. Наприкінці візиту учасники продегустували продукцію майстерні — і визначились з тим, який з 10 видів шоколадних праліне їм подобається найбільше.

 

Програму завершила вечірка-презентація PechaKucha Nignt. Для неї учасники презентували свої ідеї у спеціальному форматі PechaKucha. Найскладніше в ньому — те, що спікеру треба коротко розповісти про свою ідею у супроводі 20 слайдів, які показують з інтервалом в 20 секунд. «Я маю досвід підготовки презентацій, але формат Pecha Kucha став для мене відкриттям. Необхідність вкластися в обмежені часові рамки мотивує формулювати свою ідею чітко, зрозуміло і послідовно.  Думаю, колись мені це обов’язково знадобиться», — розповідає учасник обміну Олександр.

«Було цікаво спостерігати, як ідеї учасників ставали структурованішими — на фінальному пітчингу вони професійно презентували власні бізнес-рішення соціальних проблем. Цей обмін не лише допоміг зрозуміти, що необхідно робити, щоб відкрити соціальне підприємство — але й дозволив підприємцям з різних країн обмінятися ідеями та досвідом», — підсумовує менеджер програми Юлія Люта. Також в рамках програми ACT4Impact кожна з країн партнерів працює над створенням онлайн-платформи та практичного посібника для соціальних підприємців. Адже діяти та змінювати світ разом — ще простіше.