fbpx
Зв'язатись з нами
close

* Реєструючись ви погоджуєтесь на обробку і зберігання персональних даних

close

* Реєструючись ви погоджуєтесь на обробку і зберігання персональних даних

Як потрібно навчати соціальних підприємців? Досвід Німеччини, Хорватії та України

Що треба знати та вміти майбутнім соціальним підприємцям? Які методики та інструменти використовувати, щоб допомогти соціальним інноваторам перетворити свою ідею на працюючий бізнес? Ці та багато інших питань обговорювали учасники з Німеччини, Хорватії та України, які зустрілись для обміну досвідом в рамках проекту Act4Impact (Erasmus+) 10-14 грудня.

Попри економічні проблеми, недосконалість законодавства та відносну новизну поняття «соціальне підприємництво» в Україні, екосистема соціального підприємництва з кожним роком розвивається. «Сьогодні розвиток соціального підприємництва в Україні є позитивним трендом. Згадайте, ще сім-десять років тому соціальні ініціативи, ярмарки для незахищених верств населення, соціальний фандрайзинг були одиничними історіями. Зараз цей тренд видно неозброєним поглядом: щорічно кількість таких ініціатив зростає», — розповідає СЕО Української Соціальної Академії Михайло Мельник.

Тішить, що соціальне підприємництво розвивається не тільки всередині країни, а й виходить на рівень міжнародного партнерства. 10-14 грудня Українська Соціальна Академія приймала обмін для працівників освітніх ініціатив в галузі соціального підприємництва “Youth Workers Exchange” у Києві. Кожна з організацій-учасниць обміну (Українська Соціальна Академія, Starkmacher, Udruga Za Ekonomiju Zajednistva) проводить акселераційну програму для соціальних підприємців у своїй країні. Тому зустріч почалася з презентацій результатів програм та розповідей про запущені соціальні підприємства.

«Думаю, досвід партнерів був стане мені у пригоді. Цікаво було побачити, які проекти та ініціативи реазуються в інших країнах. Я був вражений, коли побачив, що робить Українська Соціальна Академія — адже вона допомогла заснувати свій соціальний бізнес великій кількості молодих людей», — розповів засновник Starkmacher Матіас Капс (Німеччина).

Коли працюєш у сфері інновацій, необхідно визнавати помилки — і вміти на них вчитись. Тому цілий вечір було присвячено аналізу ідей, які з певних причин не спрацювали. «Було корисно поділитись досвідом перемог та поразок — і зрозуміти, як вирішують подібні проблеми партнери з інших країн. Незважаючи не те, що всі організації дуже різні, обмін дав мені чимало нових ідей. Адже в нас є спільна ціль та мета — але часто ми йдемо до неї різними шляхами», — ділиться засновник Udruga Za Ekonomiju Zajednistva Петер Фабіан.

Обмін не обмежився дискусіями та презентаціями. Відвідавши Urban Space 500 та Veterano Pizza учасники обміну змогли на власні очі побачити, як працюють соціальні підприємства в Україні. «В Україні величезний потенціал для розвитку ринку соціального підприємництва — тут вони можуть реалізуватись в багатьох сферах та напрямках», — коментує Матіас.

Побачити, як інсайти та нові інструменти вплинуть на концепцію Акселератора СП можна буде зовсім скоро — слідкуйте за анонсами на сторінці Академії в Фейсбуці.

Проект Act4Impact фінансується за підтримки Європейської Комісії. Публікація відображає погляди авторів, Комісія не несе відповідальності за будь-яке використання інформації, що в ній міститься.