Контакти Зв'язатись з нами
28.11 Стаття

Створюємо соціальне підприємство крок за кроком

Створення соціального підприємства складається з багатьох етапів, які варто робити послідовно та обдумано. І якщо робити все крок за кроком на фініші у вас буде не тільки якісний продукт, а й позитивний імідж, який потім знадобиться у просуванні продукту. У цій статті описано основні кроки від ідеї до створення продукту.

Визначити мету

Найперше потрібно сформувати свої цілі та бажання. Важливо зрозуміти, що головна мета соціального підприємства – це здійснення позитивного впливу на суспільство. Фінанси і прибуток не можуть бути на першому місці. Щоб досягти успіху, потрібно відповісти на кілька запитань: які проблеми ви хочете вирішувати та в якій сфері зможете найбільш успішно себе проявити. При цьому важливо зібрати якомога більше інформації про можливості самореалізації в цій сфері. Відвідуйте тематичні навчальні програми, торгові виставки, тематичні та наукові конференції, вивчайте досвід успішних підприємств – це ніколи не буде зайвим.

Формування Візії та Місії

Після того, як ви визначите, яку соціальну проблему будете вирішувати, можна формувати Місію та Візію соціального підприємства. Місія має розкривати сенс існування вашого бізнесу. Подумайте, що має змінитися після того, як ви почнете роботу. Сформулюйте якомога більше ідей як цього домогтися, а потім виберіть три-п’ять найбільш реалістичних. Оцініть їхні сильні і слабкі сторони. Важливо зрозуміти, що не завжди цікава ідея стає хорошою бізнес-можливістю.

Маркетинг

На цьому етапі потрібно проаналізувати свій продукт, які в нього шанси на ринку, чи буде він мати попит. Якщо ні, то що потрібно зробити, щоб його можна було вдало продати. Адже соціальне підприємництво – це не благодійність, а бізнес, відповідно при його плануванні треба керуватись бізнес підходами.

Також на цьому етапі потрібно знайти свою цільову аудиторію та зрозуміти, як ви будете з нею спілкуватися. Всі ці питання мають бути прописані у маркетинговій стратегії. Її створюють в процесі бізнес-планування. Для розробки ефективної стратегії потрібно провести зовнішній аналіз, внутрішній аналіз, вибрати стратегію розвитку, продумати канали комунікації.

Бізнес-план

Якщо ви пройшли всі попередні кроки, то вам вже буде не так складно перейти до написання бізнес-плану. Варто пам’ятати, що для соціального бізнесу важливо не тільки знайти стійку бізнес-модель, а продумати соціальну складову і план досягнення соціального впливу. Цей елемент повинен стати невіддільною частиною бізнес-плану. Також вам потрібно вирішити скільки коштуватиме ваш продукт, скільки ви очікуєте отримати від продажів, як будете здійснювати облік фінансової діяльності.

Фандрайзинг

У процесі розробки проекту стане зрозуміло як залучати фінансування. На щастя, для соціальних підприємств зараз існує безліч можливостей: конкурси, форуми, гранти, спеціалізовані фонди та програми. Проте на початку, коли ще нічого нема соціальне підприємництво має велику перевагу: можливість отримати грант на розвиток. Ця діяльність може допомогти не тільки з фінансами, а й привернути увагу суспільства до певної проблеми та шляхів її вирішення. Існує декілька методів, через які може відбутися фандрайзинг: особисті зв’язки, фандрайзингові події, засоби масової комунікації, Інтернет та багато інших.

Організаційна структура

Коли вирішите з фінансуванням, прийшов час задуматися, чи варто залучити до своєї справи партнерів. Чи потрібно вам команда, люди, які б так само сильно вірили в цю ідею, як і ви. Можливо, в цей час варто подумати чи наймати на роботу перших співробітників. І якщо спочатку можна обійтися без фінансиста і бухгалтера, то без «робочих рук» буде дуже складно.

Правові питання

Коли у вас вже майже все готово, варто подумати, яким чином реєструвати соціальне підприємство. Згідно з дослідженнями фонду «Євразія», 30% українських соціальних підприємств є бізнес-організаціями, 60% – неприбуткові організації, 10% – є поєднанням неприбуткової організації та підприємства. Фактом, який найбільше впливає на вибір форми реєстрації, є Податкове законодавство.

Варто пам’ятати, що перш, ніж презентувати свій продукт на ринку треба переконатися, що він справді якісний. Якщо ні, то продовжувати його вдосконалювати. Неякісний продукт не принесе ні успіху, ні користі. Допрацьовувати його постфактум буде набагато складніше: на це піде більше прямих витрат і знизить репутацію самого підприємства.

Підготовчий етап закінчується після доопрацювання концепції продукту – настав час приступати до операційної діяльності. Будьте готові до того, що, навіть якщо ви прорахуєте всі можливі ризики, все одно може щось піти не так. Це нормальний підприємницький процес, особливо якщо ви вперше відкриваєте свою справу. Не опускайте руки, ні в якому разі не бійтеся звернутися за юридичною, консультаційною та фінансовою допомогою в спеціалізовані фонди. Якщо ваша справа дійсно здатна змінити світ на краще, нехай навіть не в глобальних, а локальних масштабах, вона варта того, щоб існувати.

Бізнес, навіть якщо він соціальний – це живий організм, який вимагає постійного розвитку. Завжди прагніть зробити більше і не бійтеся бути амбітними, залучати до цього людей, не припиняйте вчитись.

Останні новини

Програма 14.11.18
SIA Summit у Грузії зібрав понад 150 учасників з усього світу

10 листопада завершився Social Impact Award International Summit з соціального підприємництва. Молоді соціальні інноватори з 20+ країн Європи, Африки та Азії зустрілися у грузинській столиці Тбілісі для обміну досвідом та знаннями про кращі соціальні ініціативи 2018 року. Наступного року, SIA Summit відбудеться…в УКРАЇНІ. Українська Соціальна Академія за підтримки міжнародної спільноти, виступить організатором цього масштабного дійства та стане центром для зібрання молодих соціальних інноваторів з усього світу. Учасники заходу – переможці найвпливовіших проектів міжнародного конкурсу SIA, які націлені на вирішення суспільних проблем у сфері екології, культури, освіти, охорони здоров’я, подолання бідності, безробіття молоді, міграції тощо. Представити Україну ...

Детальніше
Суми 21.10.18
В СУМАХ СТАРТУВАЛА ПРОГРАМА СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ДЛЯ БІЙЦІВ АТО ТА ЧЛЕНІВ ЇХНІХ СІМЕЙ

19-20 жовтня, в Сумах пройшов перший модуль Програми соціального підприємництва для бійців АТО та членів їхніх сімей. Тема модуля – «Вступ до соціального підприємництва», впродовж якого учасники Програми отримали фахові знання про соціальне підприємництво та презентували свої бізнес-ідеї. Юрій Манджос – викладач Програми, випускник Української Соціальної Академії та засновник соціального бізнес-проекту «33%» на прикладі власного інтернет-магазину футболок розповідав як перетворити ідею в соціальний бізнес. «Займатися соціальним підприємництвом не тільки цікаво, але ще і корисно. Адже Ви допомагаєте вирішувати якісь проблеми суспільства. Наприклад, мій проект «33%» звертає увагу людей до існуючих проблем та залучає їх до вирішення цих проблем, ...

Детальніше
Кам'янець-Подільський 15.10.18
Другий модуль програми соціального підприємництва для бійців АТО та членів їхніх сімей в Кам’янці-Подільському

13-14 жовтня в Кам’янці-Подільському в Центрі допомоги Кам’янчанам- учасникам АТО» ветерани слухали другий модуль Програми соціального підприємництва для бійців АТО та членів їх сімей, організатором якої є Українська соціальна академія (УСА). Тема другого модуля – «Персональне лідерство. Психологія підприємницького мислення». Програма покликана допомогти  ветеранам відкрити власну справу та     зробити крок до нових можливостей у мирному житті. В рамках навчання учасники здобудуть необхідні знання, щоб реалізувати свої здібності та розпочати власний бізнес. Викладачі програми Мотильов Данило – чинний боєць АТО, фахівець з лідерства. Кльова Тетяна – художниця-дизайнерка, засновниця бренду сумок ручної роботи. Контактні дані ...

Детальніше
Всі новини