Контакти Зв'язатись з нами
13.12 Стаття

Соціальне підприємництво. Місія – зробити світ кращим

Для того щоб ідея соціального підприємництва перетворилася в реальну соціальну можливість, вона має мати потенціал до створення соціальної цінності для цільової аудиторії.

Виділяють п’ять критеріїв для оцінки ціннісного потенціалу соціального підприємництва: соціальна потреба, відповідність до Місії підприємства, досяжний вплив, соціальний повернення на інвестиції та підтримка спільноти.

По-перше, ідея повинна відповідати реальній соціальній потребі. Одним зі способів, щоб її сформувати – провести опитування серед потенційної цільової аудиторії. Відповіді можуть показати, чи варто розвивати цю ідею чи ні. Однак варто врахувати, що реакція аудиторії на ціннісну пропозицію може бути спотворена. Щоб отримати більш точні дані варто опитати співробітників коледжів: викладачів, адміністрації та приймальних комісій. Ще один із спосіб визначити потреби споживачів – вивчити результати вторинних досліджень по цій темі. Книги, статті в наукових і професійних журналах, технічні звіти можуть послужити корисними джерелами інформації.

Ідея соціального підприємництва не несе соціальну цінність, якщо вона не робить видимого соціального впливу. Вона повинна орієнтуватися на стратегічні, тривалі трансформації суспільства. Недостатньо просто сказати, що ви хочете вирішити проблему відсутності житла в безпритульних. Треба показати, що ваші зусилля як соціального підприємця будуть безпосередньо пов’язані зі зниженням рівня бездомності в вашому регіоні, а люди, яких ви “витягнете” з вулиць, не захочуть більше туди повернуться.

Очевидно, що не можливо гарантувати результативність ідеї до того часу, поки не почнеться її реалізація. Але вам необхідно сформувати вимірні критерії її руху до мети. Також варто ставити реалістичні очікування того, як ідея буде вирішувати соціальну проблему. Одним із способів, як перевірити свої очікування – вивчити досвід інших підприємств та зрозуміти яким чином вони досягли успіху. Якщо, до прикладу, ви хочете створити кав’ярню для людей з особливими потребами, вам потрібно ознайомитись як такі проекти реалізовувались з-за кордоном, знайти подібні приклади в Україні, зрозуміти яким чином вони приносять користь.

Крім критерію досяжного впливу, варто розглядати інший критерій оцінки потенціалу соціальної цінності – соціальна віддача на інвестиції (SROI). У традиційному бізнесі кожен інвестор очікує повернення вкладених інвестицій (ROI). Іншими словами, він сподівається отримати за кожен інвестований долар більшу суму. В цьому і полягає його стимул до інвестування. Ніхто не буде вкладати гроші в ідею, яка дозволить лише покрити витрати (не кажучи вже про ідею, яка призводить до збитки). Те саме відбувається з соціальними інвестиціями: вони повинні створювати цінність, що перевищує початкові вкладення.

Проте це не завжди легко виміряти, адже цей показник інколи не може бути визначений в грошовому еквіваленті. Адже як можна дати фінансову оцінку врятованим життям чи поліпшенню якості життя? Проте завжди треба розписувати проект так, щоб було чітко зрозуміло, яку користь він приносить.

Також важливим елементом соціальної цінності вашого проекту є підтримка середовищем. Адже чим більше люди будуть лояльні до вашого соціального бізнесу, тим більше користі він принесе, і ефективніше вирішуватиме проблеми.
Тому, якщо ви вважаєте, що маєте геніальну ідею як змінити світ, але її ніхто не підтримує, можливо, варто задуматись. Або ваша ідея таки не має соціальної цінності, або ви її розповідаєте не тими словами. Дуже важливо, як ви комунікуєте з потенційною аудиторією та яким чином розповідаєте про важливість вашого проекту. Не забувайте, що соціальне підприємництво – це найперше проект для людей, тому вони повинні розуміти, яким чином ви хочете покращити їм життя.

Головне, не здаватися, бути готовим багато працювати, розповідати всім про свою ідею і вчитися. На Програмі соціального підприємництва від Української соціальної академії можна навчитись не тільки як визначати соціальну цінність свого проекту, а також як вимірювати соціальний вплив та правильно керувати соціальним підприємством.

Останні новини

Стаття 30.12.17
Українська соціальна академія: підсумки великих змін

Результат – це не те, скільки часу ви працюєте, а те що з цього виходить. Українська соціальна академія вимірює свої результати кількістю успішних проектів, та кількістю людей, які здобули нові знання та навички і відповідно здійснюють позитивний вплив на суспільство. 2017 рік був активний на події, внутрішні трансформації і розвиток. Позаду 5 масштабних проектів, безліч коротких семінарів, декілька міжнародних шкіл, сотні людей, які здобули неоціненний досвід та корисні знання. За цим стоїть багато годин напруженої праці, гострих дискусій, сотні об’їжджених кілометрів, обдзвонених телефонних номерів, тисячі переписаних букв і чимало перечитаних книг. Все вчить нас зростати, гуртувати людей, ...

Детальніше
Програма 21.12.17
NEED – найкращий проект Програми соціального підприємництва

Завершився Всеукраїнський форум соціальних підприємців, на якому були презентовані найкращі проекти Програми соціального підприємництва, котра відбувалась протягом 2-х місяців у Тернополі, Маріуполі та Києві. Головну нагороду здобув проект з Києва – Анімаційна студія NEED, яка займається розробкою анімаційних освітніх роликів, для того, щоб зробити процес навчання легким та цікавим. Приз глядацьких симпатій отримав проект з Маріуполя – “ЯстудіЯ”, творці якого створюють соціальні відео для розвитку бізнесу та активізації громадянського суспільства. Шість фіналістів отримали стипендію на навчання на програмі “Менеджмент соціальних інновацій”, а ще чотири – можливість поїхати на міжнародний проект Future Lab в Німеччині. Також на ...

Детальніше
Маріуполь 18.12.17
Маріуполь – семінар для соціальних підприємців

Як бути ефективним соціальним підприємцем, на яких помилках варто вчитися та на що найбільше звертати увагу в розвитку соціального бізнесу – це тільки частина того, чого навчились учасники Програми соціального підприємництва на семінарі організаційного розвитку. Під час семінару учасники змогли дізнатись які інструменти використовувати, щоб скласти стратегію розвитку своєї організації й зменшувати помилки у своїй діяльності. Також вчились покроково будувати свій бізнес, правильно оцінювати ризики та ефективно співпрацювати з людьми. Операційний директор УСА др. Михайло Мельник розказав як управляти сталим інноваційним розвитком соціальних підприємств, ефективністю та результативністю менеджменту організацій. Також розповів про “Концепцію їжака” як ...

Детальніше
Всі новини