Контакти Зв'язатись з нами
13.12 Стаття

Соціальне підприємництво. Місія – зробити світ кращим

Для того щоб ідея соціального підприємництва перетворилася в реальну соціальну можливість, вона має мати потенціал до створення соціальної цінності для цільової аудиторії.

Виділяють п’ять критеріїв для оцінки ціннісного потенціалу соціального підприємництва: соціальна потреба, відповідність до Місії підприємства, досяжний вплив, соціальний повернення на інвестиції та підтримка спільноти.

По-перше, ідея повинна відповідати реальній соціальній потребі. Одним зі способів, щоб її сформувати – провести опитування серед потенційної цільової аудиторії. Відповіді можуть показати, чи варто розвивати цю ідею чи ні. Однак варто врахувати, що реакція аудиторії на ціннісну пропозицію може бути спотворена. Щоб отримати більш точні дані варто опитати співробітників коледжів: викладачів, адміністрації та приймальних комісій. Ще один із спосіб визначити потреби споживачів – вивчити результати вторинних досліджень по цій темі. Книги, статті в наукових і професійних журналах, технічні звіти можуть послужити корисними джерелами інформації.

Ідея соціального підприємництва не несе соціальну цінність, якщо вона не робить видимого соціального впливу. Вона повинна орієнтуватися на стратегічні, тривалі трансформації суспільства. Недостатньо просто сказати, що ви хочете вирішити проблему відсутності житла в безпритульних. Треба показати, що ваші зусилля як соціального підприємця будуть безпосередньо пов’язані зі зниженням рівня бездомності в вашому регіоні, а люди, яких ви “витягнете” з вулиць, не захочуть більше туди повернуться.

Очевидно, що не можливо гарантувати результативність ідеї до того часу, поки не почнеться її реалізація. Але вам необхідно сформувати вимірні критерії її руху до мети. Також варто ставити реалістичні очікування того, як ідея буде вирішувати соціальну проблему. Одним із способів, як перевірити свої очікування – вивчити досвід інших підприємств та зрозуміти яким чином вони досягли успіху. Якщо, до прикладу, ви хочете створити кав’ярню для людей з особливими потребами, вам потрібно ознайомитись як такі проекти реалізовувались з-за кордоном, знайти подібні приклади в Україні, зрозуміти яким чином вони приносять користь.

Крім критерію досяжного впливу, варто розглядати інший критерій оцінки потенціалу соціальної цінності – соціальна віддача на інвестиції (SROI). У традиційному бізнесі кожен інвестор очікує повернення вкладених інвестицій (ROI). Іншими словами, він сподівається отримати за кожен інвестований долар більшу суму. В цьому і полягає його стимул до інвестування. Ніхто не буде вкладати гроші в ідею, яка дозволить лише покрити витрати (не кажучи вже про ідею, яка призводить до збитки). Те саме відбувається з соціальними інвестиціями: вони повинні створювати цінність, що перевищує початкові вкладення.

Проте це не завжди легко виміряти, адже цей показник інколи не може бути визначений в грошовому еквіваленті. Адже як можна дати фінансову оцінку врятованим життям чи поліпшенню якості життя? Проте завжди треба розписувати проект так, щоб було чітко зрозуміло, яку користь він приносить.

Також важливим елементом соціальної цінності вашого проекту є підтримка середовищем. Адже чим більше люди будуть лояльні до вашого соціального бізнесу, тим більше користі він принесе, і ефективніше вирішуватиме проблеми.
Тому, якщо ви вважаєте, що маєте геніальну ідею як змінити світ, але її ніхто не підтримує, можливо, варто задуматись. Або ваша ідея таки не має соціальної цінності, або ви її розповідаєте не тими словами. Дуже важливо, як ви комунікуєте з потенційною аудиторією та яким чином розповідаєте про важливість вашого проекту. Не забувайте, що соціальне підприємництво – це найперше проект для людей, тому вони повинні розуміти, яким чином ви хочете покращити їм життя.

Головне, не здаватися, бути готовим багато працювати, розповідати всім про свою ідею і вчитися. На Програмі соціального підприємництва від Української соціальної академії можна навчитись не тільки як визначати соціальну цінність свого проекту, а також як вимірювати соціальний вплив та правильно керувати соціальним підприємством.

Останні новини

Програма УСА школа соціального підприємництва 15.01.19
Старт навчання на пре-акселераторі

15 січня розпочався онлайн-курс з соціального підприємництва для стартапів. Першим етапом програми є пре-акселератор (онлайн-навчання). Це дистанційний освітній курс, що допоможе підприємцям пройти шлях від формування своєї бізнес-ідеї до запуску соціального бізнесу, навчитися ефективно та швидко приймати бізнес-рішення, бути експертом у просуванні та продажах власного продукту, формувати команду та розумітися у фінансах, виробничих процесах, залученні інвестицій. Ми отримали близько 400 реєстрацій на навчальну програму. Учасники з майже всіх регіонів України проявили бажання повчитися соціальному підприємництву, чому ми неймовірно раді. Рекордсменами за кількістю заявок виявилися Київська, Харківська та Донецька області. Попереду корисні навчальні модулі, вебінари, цікаві кейси різних підприємств, та звичайно ж робота над власними проектами. Обіцяємо захоплюючу подорож світом соціального ...

Детальніше
УСА 01.01.19
Підсумки року від команди УСА

Команда УСА дякує нашим випускникам, гостям, друзям та партнерам. Цей рік видався насиченим на події, враження та спогади, адже він приніс нам дорогоцінний досвід: – Українська Соціальна Академія виступила першим та єдиним в Україні оператором конкурсу Social Impact Award. Це міжнародна програма з розвитку соціального підприємництва для молоді, яка діє у більш, ніж у двадцяти країнах світу. Ми отримали понад півсотні заявок на конкурс, провели 12 навчальних модулів, обрали 15 кращих проектів та вручили грошові нагороди трьом молодим підприємцям на розвиток їхніх стартапів. – Школа соціального підприємництва в регіонах – освітня програма для соціальних стартапів, що відбувалася у двох містах України – ...

Детальніше
Дискусія Захід Київ УСА 26.12.18
Вечірка інноваторів

22 грудня відбулася заключна подія сезону в Українській соціальній академії – вечірка інноваторів. Захід об’єднав змінотворців, соціальних підприємців та бізнес-лідерів з усієї України. Навіть хуртовина та заметіль за вікном не спинила гостей у своєму прагненні послухати короткі виступи супер-лекторів: Олександра Бабія, Андрія Федотова, Ірини Тітаренко та Володимира Коновалова-Лісіна. Серед іншого, було піднято такі питання:  Як доступно пояснити, що таке стійка економіка?  Соціальне спрямування є трендом сучасного розвитку суспільства!  Подолання стереотипів про те, що виробники соціальних продуктів та послуг мають бути бідні.  У  чому сила того сенсу, який ми невтомно шукаємо! Не меншого ажіотажу викликали й історії випускників академії про власні невдачі, а розіграш призів серед всіх присутніх став довгоочікуваною кульмінацією офіційної частини вечірки. Друга частина заходу носила неформальний характер ...

Детальніше
Всі новини