Контакти Зв'язатись з нами
13.12 Стаття

Соціальне підприємництво. Місія – зробити світ кращим

Для того щоб ідея соціального підприємництва перетворилася в реальну соціальну можливість, вона має мати потенціал до створення соціальної цінності для цільової аудиторії.

Виділяють п’ять критеріїв для оцінки ціннісного потенціалу соціального підприємництва: соціальна потреба, відповідність до Місії підприємства, досяжний вплив, соціальний повернення на інвестиції та підтримка спільноти.

По-перше, ідея повинна відповідати реальній соціальній потребі. Одним зі способів, щоб її сформувати – провести опитування серед потенційної цільової аудиторії. Відповіді можуть показати, чи варто розвивати цю ідею чи ні. Однак варто врахувати, що реакція аудиторії на ціннісну пропозицію може бути спотворена. Щоб отримати більш точні дані варто опитати співробітників коледжів: викладачів, адміністрації та приймальних комісій. Ще один із спосіб визначити потреби споживачів – вивчити результати вторинних досліджень по цій темі. Книги, статті в наукових і професійних журналах, технічні звіти можуть послужити корисними джерелами інформації.

Ідея соціального підприємництва не несе соціальну цінність, якщо вона не робить видимого соціального впливу. Вона повинна орієнтуватися на стратегічні, тривалі трансформації суспільства. Недостатньо просто сказати, що ви хочете вирішити проблему відсутності житла в безпритульних. Треба показати, що ваші зусилля як соціального підприємця будуть безпосередньо пов’язані зі зниженням рівня бездомності в вашому регіоні, а люди, яких ви “витягнете” з вулиць, не захочуть більше туди повернуться.

Очевидно, що не можливо гарантувати результативність ідеї до того часу, поки не почнеться її реалізація. Але вам необхідно сформувати вимірні критерії її руху до мети. Також варто ставити реалістичні очікування того, як ідея буде вирішувати соціальну проблему. Одним із способів, як перевірити свої очікування – вивчити досвід інших підприємств та зрозуміти яким чином вони досягли успіху. Якщо, до прикладу, ви хочете створити кав’ярню для людей з особливими потребами, вам потрібно ознайомитись як такі проекти реалізовувались з-за кордоном, знайти подібні приклади в Україні, зрозуміти яким чином вони приносять користь.

Крім критерію досяжного впливу, варто розглядати інший критерій оцінки потенціалу соціальної цінності – соціальна віддача на інвестиції (SROI). У традиційному бізнесі кожен інвестор очікує повернення вкладених інвестицій (ROI). Іншими словами, він сподівається отримати за кожен інвестований долар більшу суму. В цьому і полягає його стимул до інвестування. Ніхто не буде вкладати гроші в ідею, яка дозволить лише покрити витрати (не кажучи вже про ідею, яка призводить до збитки). Те саме відбувається з соціальними інвестиціями: вони повинні створювати цінність, що перевищує початкові вкладення.

Проте це не завжди легко виміряти, адже цей показник інколи не може бути визначений в грошовому еквіваленті. Адже як можна дати фінансову оцінку врятованим життям чи поліпшенню якості життя? Проте завжди треба розписувати проект так, щоб було чітко зрозуміло, яку користь він приносить.

Також важливим елементом соціальної цінності вашого проекту є підтримка середовищем. Адже чим більше люди будуть лояльні до вашого соціального бізнесу, тим більше користі він принесе, і ефективніше вирішуватиме проблеми.
Тому, якщо ви вважаєте, що маєте геніальну ідею як змінити світ, але її ніхто не підтримує, можливо, варто задуматись. Або ваша ідея таки не має соціальної цінності, або ви її розповідаєте не тими словами. Дуже важливо, як ви комунікуєте з потенційною аудиторією та яким чином розповідаєте про важливість вашого проекту. Не забувайте, що соціальне підприємництво – це найперше проект для людей, тому вони повинні розуміти, яким чином ви хочете покращити їм життя.

Головне, не здаватися, бути готовим багато працювати, розповідати всім про свою ідею і вчитися. На Програмі соціального підприємництва від Української соціальної академії можна навчитись не тільки як визначати соціальну цінність свого проекту, а також як вимірювати соціальний вплив та правильно керувати соціальним підприємством.

Останні новини

Кам'янець-Подільський 09.10.18
У Кам’янці-Подільському розпочалася Програма соціального підприємництва для бійців АТО та членів їх сімей

6 жовтня в готелі «7 днів» 33 ветеранів АТО слухали перший модуль Програми соціального підприємництва для бійців АТО та членів їх сімей, організатором якої є Українська соціальна академія (УСА). Тема першого модуля – «Вступ до соціального підприємництва. Презентація бізнес-ідей учасників». Іванна Бедь – програмна менеджерка в Українській Соціальній Академії, національна координаторка міжнародного конкурсу «Social Impact Award» розповіла учасникам Програми про суть, тренди та моделі соціального підприємництва. Світлана Олєйнікова – експертка з розвитку бізнесу та громад, співзасновниця ГО “Міжнародного фонду Future Generation та ГО “Міжнародна агенція змін”, засновниця «Synergy Development Consulting», та менторка міжнародного конкурсу «Social Impact Award»  ознайомила учасників ...

Детальніше
Суми 08.10.18
У Сумах знайомилися з Програмою підприємництва для АТОвців та членів їх сімей

6 жовтня в конгрес-центрі Сумського державного університету відбулося знайомство з Програмою з розвитку підприємницької діяльності для бійців АТО та членів їх сімей, організатором якої є Українська соціальна академія (УСА). У заході взяли участь близько 30 осіб, в тому числі зареєстровані учасники Програми. Богдан Ковальов, координатор Програми у місті Суми, ознайомив учасників програми з її детальним розкладом та наповненням. А також розповів про відмінності цієї Програми від попередніх. «Це вже п’ята Школа, яку проводить Українська соціальна академія у місті Суми. А, отже, є апробований навчальний матеріал та сформована база тренерів, як місцевих, так й іногородніх» – розповідає ...

Детальніше
Програма 05.10.18
УСА організовує Social Idea Days в містах України

Українська соціальна академія запускає Акселератор соціального підприємництва. Це комплексна освітня програма, яка забезпечує інтенсивне навчання та індивідуальний менторський супровід бізнес проектів соціальних стартаперів. Програма розроблена за методологією Miller Center соціального підприємництва при університеті Санта-Клари у Силіконовій Долині. Спираючись на досвід успішних світових акселераторів, у партнерстві із закордонними фахівцями УСА прагне через бізнес-освіту вирішувати проблеми бідності та безробіття молоді і в нашій країні. Через запуск власних соціальних бізнесів молодь зможе не лише отримувати прибуток, а й працювати на благо держави. Програма проводитиметься за методикою змішаного навчання, поєднуючи онлайн та оффлайн складові. Учасники матимуть нагоду здобути усі необхідні знання ...

Детальніше
Всі новини