Контакти Зв'язатись з нами
13.12 Стаття

Соціальне підприємництво. Місія – зробити світ кращим

Для того щоб ідея соціального підприємництва перетворилася в реальну соціальну можливість, вона має мати потенціал до створення соціальної цінності для цільової аудиторії.

Виділяють п’ять критеріїв для оцінки ціннісного потенціалу соціального підприємництва: соціальна потреба, відповідність до Місії підприємства, досяжний вплив, соціальний повернення на інвестиції та підтримка спільноти.

По-перше, ідея повинна відповідати реальній соціальній потребі. Одним зі способів, щоб її сформувати – провести опитування серед потенційної цільової аудиторії. Відповіді можуть показати, чи варто розвивати цю ідею чи ні. Однак варто врахувати, що реакція аудиторії на ціннісну пропозицію може бути спотворена. Щоб отримати більш точні дані варто опитати співробітників коледжів: викладачів, адміністрації та приймальних комісій. Ще один із спосіб визначити потреби споживачів – вивчити результати вторинних досліджень по цій темі. Книги, статті в наукових і професійних журналах, технічні звіти можуть послужити корисними джерелами інформації.

Ідея соціального підприємництва не несе соціальну цінність, якщо вона не робить видимого соціального впливу. Вона повинна орієнтуватися на стратегічні, тривалі трансформації суспільства. Недостатньо просто сказати, що ви хочете вирішити проблему відсутності житла в безпритульних. Треба показати, що ваші зусилля як соціального підприємця будуть безпосередньо пов’язані зі зниженням рівня бездомності в вашому регіоні, а люди, яких ви “витягнете” з вулиць, не захочуть більше туди повернуться.

Очевидно, що не можливо гарантувати результативність ідеї до того часу, поки не почнеться її реалізація. Але вам необхідно сформувати вимірні критерії її руху до мети. Також варто ставити реалістичні очікування того, як ідея буде вирішувати соціальну проблему. Одним із способів, як перевірити свої очікування – вивчити досвід інших підприємств та зрозуміти яким чином вони досягли успіху. Якщо, до прикладу, ви хочете створити кав’ярню для людей з особливими потребами, вам потрібно ознайомитись як такі проекти реалізовувались з-за кордоном, знайти подібні приклади в Україні, зрозуміти яким чином вони приносять користь.

Крім критерію досяжного впливу, варто розглядати інший критерій оцінки потенціалу соціальної цінності – соціальна віддача на інвестиції (SROI). У традиційному бізнесі кожен інвестор очікує повернення вкладених інвестицій (ROI). Іншими словами, він сподівається отримати за кожен інвестований долар більшу суму. В цьому і полягає його стимул до інвестування. Ніхто не буде вкладати гроші в ідею, яка дозволить лише покрити витрати (не кажучи вже про ідею, яка призводить до збитки). Те саме відбувається з соціальними інвестиціями: вони повинні створювати цінність, що перевищує початкові вкладення.

Проте це не завжди легко виміряти, адже цей показник інколи не може бути визначений в грошовому еквіваленті. Адже як можна дати фінансову оцінку врятованим життям чи поліпшенню якості життя? Проте завжди треба розписувати проект так, щоб було чітко зрозуміло, яку користь він приносить.

Також важливим елементом соціальної цінності вашого проекту є підтримка середовищем. Адже чим більше люди будуть лояльні до вашого соціального бізнесу, тим більше користі він принесе, і ефективніше вирішуватиме проблеми.
Тому, якщо ви вважаєте, що маєте геніальну ідею як змінити світ, але її ніхто не підтримує, можливо, варто задуматись. Або ваша ідея таки не має соціальної цінності, або ви її розповідаєте не тими словами. Дуже важливо, як ви комунікуєте з потенційною аудиторією та яким чином розповідаєте про важливість вашого проекту. Не забувайте, що соціальне підприємництво – це найперше проект для людей, тому вони повинні розуміти, яким чином ви хочете покращити їм життя.

Головне, не здаватися, бути готовим багато працювати, розповідати всім про свою ідею і вчитися. На Програмі соціального підприємництва від Української соціальної академії можна навчитись не тільки як визначати соціальну цінність свого проекту, а також як вимірювати соціальний вплив та правильно керувати соціальним підприємством.

Останні новини

Київ Програма школа соціального підприємництва 16.07.18
10 особливостей літньої школи інновацій та соціального підприємництва: підсумки роботи

В Українській соціальній академії в рамках інкубаційної програми завершилася літня школа інновацій та соціального підприємництва. Протягом одного тижня молодь з усієї країни працювала над вдосконаленням ідей своїх соціальних проектів. Цьогоріч, учасниками літньої школи стали фіналісти першого етапу міжнародного конкурсу Social Impact Award та успішні випускники інших програм та конкурсів Української соціальної академії. Ми підвели підсумки літньої школи та сформулювали ключові меседжі того, яку користь вона дала нашим учасникам та що молоді інноватори змогли навчитися. 1. Літня школа інновацій та соціального підприємництва — це про можливості. Передусім, можливості саморозвитку, здобуття нового досвіду та знань, яких часто не вистачає ...

Детальніше
Київ 06.07.18
Молоді інноватори з усієї країни 3 місяці працюватимуть над запуском своїх соціальних бізнесів

Українська соціальна академія оголошує про запуск літньої інкубаційної програми з підтримки та розвитку соціального підприємництва. Успішні випускники навчальних програм академії, молоді інноватори разом із кращими експертами України в галузі маркетингу, комунікацій, HR, фінансів і проектного менеджменту працюватимуть заради досягнення єдиної цілі – запуску соціальних бізнесів. 3-місячна інкубаційна програма націлена на складання індивідуального плану розвитку проектів, експертно-менторську підтримку та творення спільноти лідерів у соціальній сфері. Цьогоріч, можливість навчатися на інкубаційній програмі отримали переможці освітніх програм та конкурсів Української соціальної академії, а також 15 фіналістів міжнародного конкурсу Social Impact Award, який академія вперше впроваджує в Україні. Разом учасники працюватимуть над реалізацією власних ...

Детальніше
Київ Програма школа соціального підприємництва 27.06.18
Всеукраїнський форум “День соціального підприємця”

26 червня 2018 року в Українській Соціальній Академії відбувся Всеукраїнський форум “День соціального підприємця”, приурочений до Міжнародного дня соціального підприємництва. На захід завітали представники громадського сектору України, соціальні підприємці, активісти та усі небайдужі громадяни, які поділяють цінності ведення соціального бізнесу. Зустріч проходила у форматі публічних виступів та панельних дискусій, що дало змогу побудувати якісний діалог між представниками різних секторів суспільства та слугувала майданчиком для обговорення реалій та перспектив розвитку соціальної сфери. Форум розпочав керівник Української Соціальної Академії – Михайло Мельник зі вступною презентацією “Хто такий соціальний підприємець та як працює соціальний бізнес”. Під час виступу він зазначив, що немає єдиного уніфікованого визначення ...

Детальніше
Всі новини