Контакти Зв'язатись з нами
13.12 Стаття

Соціальне підприємництво. Місія – зробити світ кращим

Для того щоб ідея соціального підприємництва перетворилася в реальну соціальну можливість, вона має мати потенціал до створення соціальної цінності для цільової аудиторії.

Виділяють п’ять критеріїв для оцінки ціннісного потенціалу соціального підприємництва: соціальна потреба, відповідність до Місії підприємства, досяжний вплив, соціальний повернення на інвестиції та підтримка спільноти.

По-перше, ідея повинна відповідати реальній соціальній потребі. Одним зі способів, щоб її сформувати – провести опитування серед потенційної цільової аудиторії. Відповіді можуть показати, чи варто розвивати цю ідею чи ні. Однак варто врахувати, що реакція аудиторії на ціннісну пропозицію може бути спотворена. Щоб отримати більш точні дані варто опитати співробітників коледжів: викладачів, адміністрації та приймальних комісій. Ще один із спосіб визначити потреби споживачів – вивчити результати вторинних досліджень по цій темі. Книги, статті в наукових і професійних журналах, технічні звіти можуть послужити корисними джерелами інформації.

Ідея соціального підприємництва не несе соціальну цінність, якщо вона не робить видимого соціального впливу. Вона повинна орієнтуватися на стратегічні, тривалі трансформації суспільства. Недостатньо просто сказати, що ви хочете вирішити проблему відсутності житла в безпритульних. Треба показати, що ваші зусилля як соціального підприємця будуть безпосередньо пов’язані зі зниженням рівня бездомності в вашому регіоні, а люди, яких ви “витягнете” з вулиць, не захочуть більше туди повернуться.

Очевидно, що не можливо гарантувати результативність ідеї до того часу, поки не почнеться її реалізація. Але вам необхідно сформувати вимірні критерії її руху до мети. Також варто ставити реалістичні очікування того, як ідея буде вирішувати соціальну проблему. Одним із способів, як перевірити свої очікування – вивчити досвід інших підприємств та зрозуміти яким чином вони досягли успіху. Якщо, до прикладу, ви хочете створити кав’ярню для людей з особливими потребами, вам потрібно ознайомитись як такі проекти реалізовувались з-за кордоном, знайти подібні приклади в Україні, зрозуміти яким чином вони приносять користь.

Крім критерію досяжного впливу, варто розглядати інший критерій оцінки потенціалу соціальної цінності – соціальна віддача на інвестиції (SROI). У традиційному бізнесі кожен інвестор очікує повернення вкладених інвестицій (ROI). Іншими словами, він сподівається отримати за кожен інвестований долар більшу суму. В цьому і полягає його стимул до інвестування. Ніхто не буде вкладати гроші в ідею, яка дозволить лише покрити витрати (не кажучи вже про ідею, яка призводить до збитки). Те саме відбувається з соціальними інвестиціями: вони повинні створювати цінність, що перевищує початкові вкладення.

Проте це не завжди легко виміряти, адже цей показник інколи не може бути визначений в грошовому еквіваленті. Адже як можна дати фінансову оцінку врятованим життям чи поліпшенню якості життя? Проте завжди треба розписувати проект так, щоб було чітко зрозуміло, яку користь він приносить.

Також важливим елементом соціальної цінності вашого проекту є підтримка середовищем. Адже чим більше люди будуть лояльні до вашого соціального бізнесу, тим більше користі він принесе, і ефективніше вирішуватиме проблеми.
Тому, якщо ви вважаєте, що маєте геніальну ідею як змінити світ, але її ніхто не підтримує, можливо, варто задуматись. Або ваша ідея таки не має соціальної цінності, або ви її розповідаєте не тими словами. Дуже важливо, як ви комунікуєте з потенційною аудиторією та яким чином розповідаєте про важливість вашого проекту. Не забувайте, що соціальне підприємництво – це найперше проект для людей, тому вони повинні розуміти, яким чином ви хочете покращити їм життя.

Головне, не здаватися, бути готовим багато працювати, розповідати всім про свою ідею і вчитися. На Програмі соціального підприємництва від Української соціальної академії можна навчитись не тільки як визначати соціальну цінність свого проекту, а також як вимірювати соціальний вплив та правильно керувати соціальним підприємством.

Останні новини

Суми 27.03.18
У Cумах розпочалась Школа соціального підприємництва

23-24 березня у Сумах відбувся перший модуль Школи Соціального Підприємництва на тему: “Проривні стратегії та інновації. Створення цінності”. Петро Дарморіс, викладач першого модулю, розповів учасникам про основи соціального підприємництва, навчив учасників Школи формувати місію та візію для їх проектів, пропрацював ціннісну пропозицію кожного проекту. Студенти, підприємці та громадські активісти чудово спрацювалися, критикували та надихали одне одного. Найзахопливішою частиною першого дня модулю було практичне завдання – вихід в “поле” – на вулиці м. Сум для того, аби поспілкуватися з майбутніми клієнтами свого бізнесу та перевірити чи їм потрібна та цінність, яку пропонують учасники Школи у своїх проектах. Другий ...

Детальніше
Програма 21.03.18
Презентації проектів учасників програми організаційного розвитку

20 березня 2018 р. завершилася програма з організаційного розвитку Менеджмент соціальних інновацій Української соціальної академії. Учасники програми – керівники та менеджери громадських організацій, лідери соціальних ініціатив та проектів – впродовж п’яти місяців навчались організаційному менеджменту, розробці маркетингової та комунікаційної стратегій, фінансовому менеджменту, стратегічному плануванню та управлінню ризиками. Завершальним етапом програми була розробка стратегії розвитку організацій/проектів, яку учасники презентували на завершальному модулі програми – Demo Day. “Я б порівняла свою участь в програмі Менеджмент соціальних інновацій зі шляхом митця. Коли митець хоче оцінити свою роботу, зазвичай він дивиться на неї з відстані, оцінює її з різних перспектив, запитує ...

Детальніше
Програма 14.03.18
В Українській Соціальній Академії відбувся день відкритих дверей

13 березня 2018 Українська Соціальна Академія відкрила свої двері, аби розповісти про соціальне підприємництво та представити програми до яких можуть долучитися учасники. Зустріч відбулася в колі друзів Української Соціальної Академії. Під час панельної дискусії колишні випускники Дарина Брикайло, Марина Полтавець-Мєдвєдєва та Анна Понікарчук ділилися досвідом та планами розвитку своїх соціальних проектів. Роман Ільченко, власник та керуючий партнер міжнародної групи компаній NIAR, підбадьорив учасників щодо пошуку соціальних ідей та інвесторів, адже в кожному бізнесі, на його думку, є можливість для соціальної складової. Вже незабаром в Українській Соціальній Академії стартує міжнародний конкурс Social Impact Award. Молодь з усієї ...

Детальніше
Всі новини