Контакти Зв'язатись з нами
30.11 Стаття

“Працюйте розумно” – поради, щоб створити успішне соціальне підприємство

Одним із етапів Програми соціального підприємництва була зустріч з менторами. Учасники змогли поставити свої питання та отримати коментарі як покращити свої проекти у фахівців з багатьох сфер. Ми запитали менторів, які консультували київських учасників про те, над чим варто працювати, щоб отримати успішні та реалізовані проекти соціального бізнесу.

“Коли думаєте про проект, маєте розуміти який конкретний продукт він буде виготовляти та кому його можна буде продавати”. – розповідає Лада Булах, експерт із соціального підприємництва.

“Треба поводитись як бізнесмен. Вам може здаватися, що у вас найкращий продукт, але чи буде людям вигідно і зручно його купляти? В бізнесі не керуються своєю суб’єктивною думкою, а потребами ринку”. Вона наголошує та тому,що не варто плутати соціальний бізнес і благодійність. “У соціальному підприємництві варто застосовувати бізнес-підходи, як до виготовлення продукту, так і до отримання прибутку. Якщо ви хочете зробити бізнес читайте бізнесові книжки, слухайте успішних порадників, шукайте наставників з підприємництва.”

Гліб Буряк, керівник напрямку розвитку УСА розповідає, що для створення успішного бізнесу, треба наперед все продумати. “Важливо зрозуміти, що робота в підприємництві – це завжди прорахунки. Потрібно прорахувати свій вплив, те що ти робиш, скільки тобі це буде коштувати”. Також треба чітко знати відповіді на питання, які окреслюють діяльність бізнесу: “Я всім повторював, ваші прорахунки мають ділитися на 4 складові: те що зараз відбувається, те, як ви хочете на це впливати, те, що буде після вашого впливу, що вам для цього потрібно”.

Юрист Катя Цират наголошує на важливості добре продумати свій бізнес. “Мати ідею – це дуже мало, треба її розкладати на маленькі елементи та розглядати з усіх боків. Бізнес – це не просто. В процесі ви може стикатися з багатьма труднощами”. Вона розповідає,що перед тим, як консультуватися у юриста, треба вже все підготувати до запуску бізнесу, зробити всі прорахунки, скласти бізнес-план. “Це все впирається в податкове право. Адже фахові поради можна дати тільки доті, коли бачиш бухгалтерію підприємства, розумієш скільки працівників буде. Треба звертати увагу на деталі: можливо потрібно буде зареєструвати марку, або правильно оформити документи оренди”.

Про важливість зв’язку з багатьма людьми та мережі потрібних контактів розповідає Юрій Власюк, експерт з інноваційного підприємництва. “Будуйте спільноту. Працюйте зі своєю контактною книжкою, зберігайте всі контакти, відслідковуйте хто звертався. Думайте, що я можу додати, про що можу попросити. Сотні років тому люди це робили”. Юрій переконаний, що люди які чогось великого досягли працювали із записною книжкою. “Всім з ким ми сьогодні спілкувалися я про це говорив: не закидайте контакти, використовуйте Google форми (як мінімум сайт з табличкою). Працюйте з цими контактами, нагадуйте про себе. Лайки у Facebook – це нічого не означає. Налагоджуйте дієві канали, як про себе ефективно нагадувати.”

Також Юрій наголошує, що потрібно залучати якомога більше людей до свого проекту. “Можна розбудувати сітку: хто може волонтерити на моєму проекті, що я можу йому дати, яким чином, я можу ще залучити ідеї, як мінятися натхненням, зв’язками з іншими. Працюйте розумно!” – підсумовує Юрій.

Гліб Буряк бажає всім учасникам натхнення та сил: «Готуйтеся багато працювати, та отримувати від цього задоволення. Бо якщо задоволення від роботи не буде, то отримувати задоволення від роботи буде складно

Останні новини

Стаття 13.12.17
7 соціальних інновацій які змінили світ

1. The Open University – відкритий університет, в якому можна вчитись дистанційно. Заснований у 1969 р. у Великій Британії. Він дає можливість здобувати освіту всім охочим незалежно від статків та віку. Модель відкритого навчання зробила освіту доступнішою та різноманітнішою у всьому світі. 2. Fair trade (Справедлива торгівля) – громадський рух, який відстоює справедливі стандарти торгівлі, захищає права виробників у країнах, які розвиваються. Почав діяльність у Великій Британії та США в 1940-1980-х роках, і наданий час поширюється по всьому світі. 3. Greenpeace – міжнародна природоохоронна організація, заснована у 1971 році у Ванкувері (Канада). Її діяльність полягає у ...

Детальніше
Стаття 13.12.17
Соціальне підприємництво. Місія – зробити світ кращим

Для того щоб ідея соціального підприємництва перетворилася в реальну соціальну можливість, вона має мати потенціал до створення соціальної цінності для цільової аудиторії. Виділяють п’ять критеріїв для оцінки ціннісного потенціалу соціального підприємництва: соціальна потреба, відповідність до Місії підприємства, досяжний вплив, соціальний повернення на інвестиції та підтримка спільноти. По-перше, ідея повинна відповідати реальній соціальній потребі. Одним зі способів, щоб її сформувати – провести опитування серед потенційної цільової аудиторії. Відповіді можуть показати, чи варто розвивати цю ідею чи ні. Однак варто врахувати, що реакція аудиторії на ціннісну пропозицію може бути спотворена. Щоб отримати більш точні дані варто опитати співробітників ...

Детальніше
Тернопіль 11.12.17
Семінар організаційного розвитку в Тернополі

В Тернополі відбувся семінар організаційного розвитку для учасників Програми соціального підприємництва. В рамках навчання вони дізнавались як бути ефективними соціальними бізнесменами, отримали інструменти для того, щоб скласти стратегію розвитку своєї організації і зменшувати помилки у своїй діяльності. Учасники вчились покроково будувати свій бізнес, правильно оцінювати ризики та ефективно співпрацювати з людьми. Операційний директор УСА др. Михайло Мельник розповів як успішні компанії здійснюють стрибок від “хорошого” до “величного” підприємства, спробував заглянути в майбутнє, проаналізувавши сучасні тенденції розвитку бізнес-організацій, а також поділився з учасниками ефективними інструментами організаційного управління. Розказав, хто такі лідери рівня та про те, що не треба робити у розвитку свого ...

Детальніше
Всі новини