Контакти Зв'язатись з нами
08.02 Дискусія Київ УСА

Етика в бізнесі. Як бути порядним бізнесменом

В УСА відбулося відкрите обговорення на тему «Порядний бізнесмен. Навіщо підприємцю етику». До обговорення долучилися Тетяна Левківська – координаторка проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» Українського форуму благодійників, Марина Саприкіна – керівниця експертної організації Центр “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності (КСВ)” та Богдан Купич – експерт та член Академічної ради програми MSc in Innovations and Entrepreneurship LvBS. Віце-президент з розвитку бізнесу компанії «KM Core».

На думку Тетяни Левківської, успішний бізнес не може бути не етичним. Якщо керівники організацій будуть думати лише про прибуток, то, звісно, зароблятимуть багато грошей. Проте, якщо їхні принципи не будуть сприйматися суспільством, то навряд чи це говоритиме про успіх компанії. З огляду на про соціальне підприємництво, етика і бізнес – нерозривні поняття. Оскільки, соціальне підприємництво, передусім, орієнтоване на вирішення суспільної проблеми.

“Етика в першу чергу – це внутрішні стейкхолдери”, – доповнює Марина Саприкіна. Компанії можуть робити класні й важливі соціальні проекти, але всередині своєї організації можуть мати проблеми із залученістю співробітників через неетичні речі. “Із власного досвіду, мені відомі такі компанії, які говорять, що їхня діяльність здійснюється за стандартами, але співробітники почуваються не щасливими. В ході проведення дослідження ми зрозуміли, що проблема була не в стандартах, а в етиці між керівництвом і робітниками, – розповідає пані Марина. –  Існує дуже багато етичних дилем, коли не знаєш як діяти. Тому варто діяти чесно. Наприклад, не потрібно обмежувати свободу працівника в соціальних мережах. Однак, з іншого боку,  варто ототожнювати цінності працівників із цінностями компанії. Важливо зрозуміти, що людині, котру ви приймаєте до себе на роботу – близькі моральні принципи вашої організації”.

Для Богдана Купича, українця народженого у Канаді, питання етики і бізнесу є темою капіталізму, і саме від неї, на його думку, залежатиме майбутнє наступних поколінь. Експерт розповідає, що вперше з порушенням етичних норм він стикнувся в Україні, коли побачив, що корупція для деяких українців – спосіб вирішення своїх проблем.

”Коли я жив у  Канаді і займався бізнесом, то ніколи не чув про корупцію, адже Канада – одна з найкращих країн для життя. Чесний бізнес – це коли виключно всі в організації дотримуються етичних правил, тоді віразу всім навколо стає набагато легше жити”.

Окрім обговорення важливості дотримання підприємцями етики, експерти торкнулися також і теми корпоративної соціальної відповідальності в бізнесі. На запитання: “Чи впровадження соціальної відповідальності та етики дає переваги комерційній діяльності”? – першою відповідає Марина Саприкіна –  керівниця експертної організації Центр “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). За її словами, 83 % компаній реалізовують сьогодні політику КСВ, яку підприємці впроваджують саме з етичних міркувань. Однак, не всі компанії роблять справді вартісні соціальні проекти.

“Існує різниця між етикою та соціальною відповідальністю. КСВ – це вплив компанії на суспільство, а етика – це як компанія заробляє гроші. В алкогольній компанії також може бути своя КСВ-політика і стратегія, але наскільки етично вона це робить – вирішувати самій компанії”, – коментує експертка. На її думку, компанії поступово починають задумуватися про наслідки своєї діяльності і велика роль у цьому самих споживачів. Показовим прикладом є історія про шведську дівчинку Грету, яка перестала відвідувати шкільні заняття, поки влада країни не скоротять шкідливі викиди в атмосферу. Замість уроків вона ходила до шведського парламенту з плакатом, що закликає законодавців одуматися. Ця дівчинка заклала тенденцію всім школярам, які сьогодні протестують в багатьох куточках світу і показують правлінню, що треба приділяти увагу природним ресурсам. Тиждень тому, 35 тисяч бельгійських підлітків вийшли на протест зі слоганом “Титанік би зараз не потонув”, тому що немає льодовиків, бо вони тануть дуже швидко.  “Це історія історія про те, що одна людина сьогодні може змінювати цілу систему”, – говорить пані Марина.

“Великі корпорації розуміють, що повинні бути відповідальними і мають знати який вплив вони несуть, – розповідає Богдан Купич. – Просто заробляти гроші – недостатньо. Бо якщо ви сьогодні просто заробляєте гроші, то навряд чи забезпечуєте таким чином світле  майбутнє для наступних поколінь. Коли суспільство буде бачити, що діяльність компанії відповідає соціальній етиці, то буде підтримувати її. Споживачі, наприклад, з більшою довірою купуватимуть ваші продукти чи користуватимуться вашими послугами. Є багато показових випадків, де відкритість та відповідальність компанії за свою діяльність отримала підтримку соціуму.

Останні новини

УСА 05.08.19
УСПІХ ПРИХОДИТЬ, КОЛИ ТИ ДІЄШ. ВИПУСКНИКИ «АКСЕЛЕРАТОРА СП» ОТРИМАЛИ СВОЇ СЕРТИФІКАТИ

Навчальна програма «Акселератор соціального підприємництва для стартапів» добігла завершення — цієї суботи випускники УСА отримали свої сертифікати. «Я йшов на програму, маючи тільки велике бажання зробити світ яскравішим та створити СП. Впродовж навчання мені стало чітко зрозуміло, куди спрямувати зусилля. В результаті ми з командою почали виготовляти дитячі майданчики та допомагати багатодітним сім’ям», — розповідає учасник програми Вадим Москаленко. На заключному модулі учасники програми під керівництвом виконавчого директора Клубу Сталого Бізнесу Олександра Бабія засвоїли ази інвестиційного пітчингу. А також разом із бізнес-тренером та підприємцем Ярославом Філіцем аналізували ризики і вибудовували покроковий план розвитку власних підприємств. Ярослав розповів, що він прагнув зробити так, щоб ...

Детальніше
УСА 01.08.19
Допомагати іншим та зростати самому. В УСА стартує етап менторської підтримки проектів

Учасники Програми соціального підприємництва для стартапів вийшли на її фінальний етап  — менторство. Менторство у бізнесі — процес, при якому більш досвідчений бізнесмен ділиться своїми знаннями, вміннями, навичками з підприємцем-новачком у період становлення його бізнесу. Під час етапу менторства наставник та його підопічний зустрічаються, щоб обговорити проблеми та бізнес-рішення. Однак ментор не пропонує готові ідеї, а підказує й ділиться досвідом. «Часто учасникам потрібна не стільки допомога чи порада в розвитку проекту, скільки десь підтримка, мотивація не опустити руки з першими труднощами. Іноді важливо просто вислухати. Коли вони висловлюють власні ідеї, вони структурують своє бачення, що і як вони хочуть робити», — розповідає ...

Детальніше
УСА 30.07.19
Коли виклик стає шансом. Міжнародний модуль випускників УСА в Чехії

“Challenge becomes chance!”, — під таким девізом пройшла поїздка учасників програми УСА «Суспільна етика та лідерство» у міжнародний літній табір «go4peace». Цьогоріч програма проходила в місті Брно (Чехія). Позаду 10 днів захопливих вражень, цікавих зустрічей та знайомств з іншими культурами. Під час поїздки наші випускники обмінялись досвідом та ідеями з однодумцями з 14 європейських країн та представили свої проекти, створені під час навчання в УСА. «Тут була максимальна концентрація крутих, активних людей на одному квадратному метрі. Я в захваті від нашої української команди, яка підтримує, надихає та мотивує ще більше», —  ділиться учасниця поїздки Юля. Випускники УСА не тільки могли взяти участь у різноманітних воркшопах ...

Детальніше
Всі новини