Контакти Зв'язатись з нами
08.02 Дискусія Київ УСА

Етика в бізнесі. Як бути порядним бізнесменом

В УСА відбулося відкрите обговорення на тему «Порядний бізнесмен. Навіщо підприємцю етику». До обговорення долучилися Тетяна Левківська – координаторка проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» Українського форуму благодійників, Марина Саприкіна – керівниця експертної організації Центр “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності (КСВ)” та Богдан Купич – експерт та член Академічної ради програми MSc in Innovations and Entrepreneurship LvBS. Віце-президент з розвитку бізнесу компанії «KM Core».

На думку Тетяни Левківської, успішний бізнес не може бути не етичним. Якщо керівники організацій будуть думати лише про прибуток, то, звісно, зароблятимуть багато грошей. Проте, якщо їхні принципи не будуть сприйматися суспільством, то навряд чи це говоритиме про успіх компанії. З огляду на про соціальне підприємництво, етика і бізнес – нерозривні поняття. Оскільки, соціальне підприємництво, передусім, орієнтоване на вирішення суспільної проблеми.

“Етика в першу чергу – це внутрішні стейкхолдери”, – доповнює Марина Саприкіна. Компанії можуть робити класні й важливі соціальні проекти, але всередині своєї організації можуть мати проблеми із залученістю співробітників через неетичні речі. “Із власного досвіду, мені відомі такі компанії, які говорять, що їхня діяльність здійснюється за стандартами, але співробітники почуваються не щасливими. В ході проведення дослідження ми зрозуміли, що проблема була не в стандартах, а в етиці між керівництвом і робітниками, – розповідає пані Марина. –  Існує дуже багато етичних дилем, коли не знаєш як діяти. Тому варто діяти чесно. Наприклад, не потрібно обмежувати свободу працівника в соціальних мережах. Однак, з іншого боку,  варто ототожнювати цінності працівників із цінностями компанії. Важливо зрозуміти, що людині, котру ви приймаєте до себе на роботу – близькі моральні принципи вашої організації”.

Для Богдана Купича, українця народженого у Канаді, питання етики і бізнесу є темою капіталізму, і саме від неї, на його думку, залежатиме майбутнє наступних поколінь. Експерт розповідає, що вперше з порушенням етичних норм він стикнувся в Україні, коли побачив, що корупція для деяких українців – спосіб вирішення своїх проблем.

”Коли я жив у  Канаді і займався бізнесом, то ніколи не чув про корупцію, адже Канада – одна з найкращих країн для життя. Чесний бізнес – це коли виключно всі в організації дотримуються етичних правил, тоді віразу всім навколо стає набагато легше жити”.

Окрім обговорення важливості дотримання підприємцями етики, експерти торкнулися також і теми корпоративної соціальної відповідальності в бізнесі. На запитання: “Чи впровадження соціальної відповідальності та етики дає переваги комерційній діяльності”? – першою відповідає Марина Саприкіна –  керівниця експертної організації Центр “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). За її словами, 83 % компаній реалізовують сьогодні політику КСВ, яку підприємці впроваджують саме з етичних міркувань. Однак, не всі компанії роблять справді вартісні соціальні проекти.

“Існує різниця між етикою та соціальною відповідальністю. КСВ – це вплив компанії на суспільство, а етика – це як компанія заробляє гроші. В алкогольній компанії також може бути своя КСВ-політика і стратегія, але наскільки етично вона це робить – вирішувати самій компанії”, – коментує експертка. На її думку, компанії поступово починають задумуватися про наслідки своєї діяльності і велика роль у цьому самих споживачів. Показовим прикладом є історія про шведську дівчинку Грету, яка перестала відвідувати шкільні заняття, поки влада країни не скоротять шкідливі викиди в атмосферу. Замість уроків вона ходила до шведського парламенту з плакатом, що закликає законодавців одуматися. Ця дівчинка заклала тенденцію всім школярам, які сьогодні протестують в багатьох куточках світу і показують правлінню, що треба приділяти увагу природним ресурсам. Тиждень тому, 35 тисяч бельгійських підлітків вийшли на протест зі слоганом “Титанік би зараз не потонув”, тому що немає льодовиків, бо вони тануть дуже швидко.  “Це історія історія про те, що одна людина сьогодні може змінювати цілу систему”, – говорить пані Марина.

“Великі корпорації розуміють, що повинні бути відповідальними і мають знати який вплив вони несуть, – розповідає Богдан Купич. – Просто заробляти гроші – недостатньо. Бо якщо ви сьогодні просто заробляєте гроші, то навряд чи забезпечуєте таким чином світле  майбутнє для наступних поколінь. Коли суспільство буде бачити, що діяльність компанії відповідає соціальній етиці, то буде підтримувати її. Споживачі, наприклад, з більшою довірою купуватимуть ваші продукти чи користуватимуться вашими послугами. Є багато показових випадків, де відкритість та відповідальність компанії за свою діяльність отримала підтримку соціуму.

Останні новини

Захід Київ УСА школа соціального підприємництва 22.04.19
Демо День соціальних сартапів та знайомство з програмою SIA

20 квітня в Українській Соціальній Академії пройшов Демо День соціальних сартапів та знайомство з програмою Social Impact Award. У пітчингу своїх проектів взяли участь 14 майбутніх підприємців, кожен з яких прагнув вразити членів журі в складі Олена Полозок (засновниця СП Добра Цукерня) та Олександр Бабій (Chief visionary officer у Клуб Сталого Бізнесу). Експерти при оцінюванні керувалися трьома критеріями: соціальний вплив, інноваційність та життєздатність. За результами конкурсу, до наступного (акселераційного) етапу проходять 8 проектів, а саме: “CareKid” “БаБулочка” “Rehabox” “Ecos” “Winner Hub” “ЛапкиБокс” “Pulsarmag” “CareKid” “Happy Eco Bud” Тож, вітаємо всіх переможців та прямуємо разом до нових звершень!

Детальніше
Програма УСА школа соціального підприємництва 02.04.19
в УСА завершилося онлайн-навчання для соціальних стартаперів

В Українській Соціальній Академії завершився перший етап програми соціального підприємництва для стартапів – пре-акселератор. Це онлайн програма розвитку ідей на ранній стадії  у сфері подолання бідності та безробіття молоді. Слухачами програми стали більш ніж три сотні учасників з усіх регіонів України. Про те, який чином був побудований онлайн-курс, як відбувалися заняття, хто долучився до викладання та які знання здобули майбутні соціальні підприємці розповіли менеджери програми та самі учасники. Онлайн-навчання соціальному підприємництву розпочалося у січні 2019 року і тривало близько трьох місяців. Курс розробили за методологією Miller Center соціального підприємництва при університеті Санта-Клари у Силіконовій Долині. Головними принипом програми є “learning by ...

Детальніше
Київ Програма УСА 25.03.19
Етика і політика. Хто такий політичний лідер?

В рамках програми “Суспільна етика і лідерство” відбувся другий навчальний модуль, присвячений вивченню політичного лідерства. В розпалі передвиборчих агітацій, учасники протягом двох днів намагалися відійти від імен та лозунгів, та разом із лекторами говорили про цінності у політиці. Своїм досвідом та поглядом “зсередини” поділився парламентський кореспондент інтернет-видання «Обозреватель» Віталій Тисячний, разом з яким обговорили політичні процеси на прикладах та кейсах. А про політичні цінності говорили з Ігорем Ільтьо – співзасновником СД Платформи, який занурив учасників в історію особистостей лідерів, котрі транслювали ці цінності. Наступного дня, учасники мали можливість поставити питання та визначити дефініції політичного лідерства з Ярославом Юрчишиним – головою правління Transparency ...

Детальніше
Всі новини